"Auld's Lange's Syne's"

."¥¥¥".

Heb je ooit dat gevoel gehad wanneer je een willekeurig persoon hebt ontmoet dat je de beste vrienden zou kunnen worden als de omstandigheden anders waren? Wat zorgt ervoor dat mensen in deze gevallen niet doorgaan met het nastreven van een relatie? Komt het door verlegenheid of ongemak? Is het omdat het beter is dat de persoon een goede herinnering aan een illusie blijft in plaats van de echte persoon te onthullen? Relaties vergen werk en mensen, zelfs goede mensen, zijn ingewikkeld en chaotisch. Ik blijf mezelf deze vragen stellen terwijl ik de gebeurtenissen van afgelopen oudejaarsavond herhaal. Het was een nacht die zo magisch aanvoelde dat ik het mysterie niet wil verpesten. Ik zou het graag opnieuw willen maken, maar in plaats daarvan houd ik het vast en gebruik ik het om me naar de toekomst te stuwen. Er is echter een deel van mij dat zich altijd zal afvragen. En ik heb zelfs nooit zijn naam gevraagd...

~

"Goedemiddag." glimlachte de receptiemedewerker.

"Goedemiddag." Ik antwoordde hoffelijk.

"Waar kunnen we u vandaag mee helpen?" vroeg de griffier.

"Mijn naam is Jewel Evans. Ik ben hier om in te checken in het hotel voor de nacht. Ik heb online gereserveerd. Hier is mijn bevestigingsnummer," zei ik terwijl ik de bediende het bevestigingsnummer op mijn telefoon liet zien.

"Geweldig! Ga je vanavond met ons mee naar het nieuwjaarsfeest?"

"Eh, ik denk dat ik plannen heb", mompelde ik.

"Geweldig! Nou, als de plannen veranderen, hebben we vanavond een feest op de bar op het dak vanaf 20.00 uur en duurt tot na het aftellen om middernacht. De toegang is inbegrepen bij uw hotelverblijf, maar drankjes en eten worden in rekening gebracht op uw kaart in het bestand."

"Dank je wel", antwoordde ik.

Het laatste wat ik wilde doen was naar een feestje gaan met veel hotelmensen die ik niet kende. Ik ben een van die verschillende types – een extraverte introvert. Op bepaalde momenten snak ik naar zinvolle gesprekken en heb ik een kleine vriendenkring. Naar het onbekende gaan klinkt alleen leuk als ik kan verdwijnen en observeren. Het lawaai van een feestje is nu misschien te veel. Ik wist niet zeker of ik het uithoudingsvermogen had voor dat alles. Een goed boek en een warme kop thee klonken beter.

Ik moet met meer ergernis hebben gezucht dan ik bedoelde. De bediende ontmoette mijn ogen en bood me de hotelsleutelkaart aan. Ik bedankte hem en ging naar mijn kamer. Een kamer in een hotel in plaats van bij mijn familie. Helemaal alleen op oudejaarsavond omdat mijn familieleden de meest onaardige mensen zijn! Nou ja, misschien niet de meest ondoordachte, maar wel ondoordachte!

Ik voelde mijn gezicht warm worden en mijn slapen begonnen weer te kloppen toen ik het gesprek van mijn moeder herhaalde. Hoe kon familie dat doen? Ik rijd de hele dag om hier te komen en ze belden me als ik een paar uur verderop was om me te vertellen dat ze vertrekken voor een kampeertrip, maar ik kon met hen mee als ik wilde. Ze weten dat ik een hekel had aan kamperen! Waarom hadden ze net besloten om de plannen te wijzigen? Konden ze dat niet bewaren voor nog een weekend? Of was dit een excuus om mij niet te zien? Toen had mijn moeder het lef om te vragen waarom ik een pessimist moet zijn en het voor iedereen moet verpesten? Kom gewoon langs en kom over mezelf heen. Het is gewoon KAMPEREN.

Ik voelde tranen in mijn ogen prikken, maar ik knipper ze snel weg. Ik had geen waterproof mascara gedragen, dus ik wil mijn gezicht niet verpesten en ik wil ook niet toegeven aan tranen. Dat betekent dat ze op de een of andere manier zouden winnen. Ik besloot mijn gevoelens te begraven omdat ik daar goed in ben. De betere persoon zijn kwam vanzelf totdat mijn familie me over de rand duwde. Ik vertel mezelf dat ik een belezen, zelfverzekerde en onafhankelijke vrouw ben. Ik hoef me niet zo van streek te laten maken door de beslissingen van iemand anders! Ik denk dat het meer pijn deed omdat dit het eerste vakantieseizoen was zonder mijn oma.

Ik opende de deur van mijn hotelkamer en pakte mijn koffer uit. Ik had tijd nodig om na te denken. Ik had rust nodig. En ik had een verandering nodig. Het is niet zo dat mijn leven vooral goed of slecht is. Het is gewoon zo f-ing normaal dat ik er soms gek van word! Ik werk veel uren, want dat is wat alleenstaanden vaak doen. Ik werk de hele dag aan mijn voeten als assistent-manager bij een juwelierszaak. Ik ga naar huis en eet iets gezonds zoals gebakken kip en spinazie. Ik bingewatch Netflix terwijl ik te veel chocolade verslind (wat een reden is dat ik gezond moet eten) en dan ga ik naar bed en herhaal. Keer op keer de afgelopen jaren. Mijn vrienden hebben geprobeerd me op te zetten met een paar van hun vrienden, maar ik heb het gevoel dat ik te oud word om met sommigen van hen om te gaan. Tweeëndertig is niet oud, maar het zijn er ook niet bepaald twintig.

Also Read More:

 


Het is niet dat ik de liefde heb opgegeven, maar de man thuis was niet bepaald mijn vriend, dus ik kan het geen breuk noemen omdat we nooit iets hebben besloten. Ik dacht dat hij me leuk vond, we zagen elkaar een paar keer en dan weet ik dat hij een vriendin heeft. We hadden het niet gehad over een relatie samen, maar het leek echt alsof er iets was. Ik denk dat ik die situatie helemaal verkeerd heb gelezen.

Ik zuchtte weer en besloot me om te kleden en te gaan wandelen. Ik pakte mijn telefoon om het weer te checken en de gordijnen open te doen. De hotelkamer is charmant en heeft een enorm raam. Ik staar naar de bergen en ik kan niet anders dan een beetje glimlachen. Een beetje sneeuw bedekte de toppen van de bergen. Misschien is dit wat ik nodig heb. Een vakantie weg van al het vertrouwde en de kans om wat plezier voor mezelf te creëren. Ik ben altijd zo voorspelbaar. Een regelvolger. Het goede kind, de verantwoordelijke volwassene. Het was tijd voor wat zelfzorg. Ik drapeerde een glimmende roze sjaal om mijn nek en verfriste mijn lipgloss. Sommige mensen in mijn familie denken dat ik ijdel ben, maar de waarheid is dat ik me beter voel als ik een vleugje roze draag. Het was ook de favoriete kleur van mijn oma en als ik het draag, voelt het alsof ze op de een of andere manier nog steeds bij me is.

Ik ga naar beneden en de stad in. Santa Fe, New Mexico is ongelooflijk schilderachtig. Het voelt alsof je in een andere wereld stapt. Terwijl ik verder liep, snuffelde ik in en uit de ambachtelijke winkels. De lucht is fris en verfrissend. Ik haalde een paar keer diep adem. Ik vergat vaak diep adem te halen. Als ik boos ben, houd ik mijn adem in, dus ik moest ontspannen, en dit leek me de plek om tot rust te komen. Ik werd enthousiast toen ik een theewinkel zag. De kleine dingen in het leven maken me gelukkig... gewoonlijk. Ik pak een kopje vlierbessenthee en vervolg mijn reis door de straat.

Ik zie kleine bruine papieren zakjes langs de daken. Ik stopte even om naar hen te kijken en informeerde bij een vrouw en haar kind die langs me liepen.

"Neem me niet kwalijk! Waar zijn die kleine zakjes op de daken voor?"

"O, vanavond zullen er kaarsen in branden. Ze zullen de daken verlichten."

"Wat heerlijk! Bedankt!"

De vrouw glimlachte naar me en liep verder. Ik ga de hoek om en zie een kapelletje. Ik liep naar binnen en staarde vol ontzag. De plaats voelde oud en surrealistisch. Ik had onmiddellijk een gevoel van kalmte over mijn hele wezen. De muren waren bekleed met oude letters en mozaïeken. Toen ik naar voren bewoog, zag ik een hoofd gebogen in de hoekbank. Ik baande me rustig een weg naar voren en stak na het doneren een kaarsje aan. Ik mompelde een klein gebed over het hebben van een goed nieuw jaar en verhuisde door het gangpad.

Terwijl ik liep, zag ik het hoofd van de persoon omhoog komen en maakten we oogcontact. Het is een man van ongeveer mijn leeftijd, denk ik. Hij wreef snel in zijn ogen, maar ik zag dat ze nog steeds tranen in zich hadden. Hoewel ik typisch een verlegen persoon ben, woog mijn mededogen in dit geval op tegen mijn verlegenheid.

"Ben je oké?" Ik fluisterde nauwelijks.

Toen schopte ik mezelf innerlijk. Het is duidelijk, Jewel, dat hij niet oké is. Breng de man niet in verlegenheid. Hij was in de kerk om te bidden. Het is duidelijk dat het niet oké is. Hij is hier niet om het kunstwerk en de architectuur te bestuderen zoals jij!

Ik keek in zijn ogen en voelde mijn hart sneller kloppen. Hij was aantrekkelijk, maar het waren zijn lichtblauwe ogen die me boeiden.

"Ja", antwoordt hij wankel.

Hij klinkt niet oké, maar ik wil niet wrikken. Ik bewoog echter niet.

"Mijn moeder heeft kanker. Ze kreeg geen goed rapport bij de dokter. Het is zwaar."

Terwijl hij me dit vertelt, worden mijn vingers koud en wordt het moeilijk voor mij om te ademen. Mijn eigen ogen vulden zich met tranen. Ik probeer op de een of andere manier compassie te bieden door mijn ogen en knik met mijn hoofd. Ik wilde dichter naar hem toe lopen en hem een knuffel geven, maar dat zou raar zijn, toch?

"Het spijt me zo", antwoordde ik.

Ik denk dat het genoeg was. Hij probeert me een halve glimlach te geven, maar die viel al snel. Hij knikte met zijn hoofd in dank toen ik rustig wegliep. Ik haat het om het woord "kanker" te horen. Ik heb er al vijf vrienden en familieleden aan verloren en ik ben niet zo oud. Ik zou niet zoveel mensen moeten kennen die zijn overleden. Mijn hart gaat uit naar mijn vrienden en familieleden, maar het raakt het dichtst bij mijn hart omdat mijn oma is overleden aan kanker. Ik vertel hem dit niet, want dat zou geen hoop of troost bieden. Rustig verlaat ik de kapel in een sombere bui. Het begon een beetje donker en bewolkt te worden, dus ik besloot terug te gaan naar het hotel en een dutje te doen.

Na mijn dutje hang ik mijn jas en sjaal in de kast en laat ik mijn handen over de texturen van mijn kleding glijden. Het is vaak therapeutisch voor mij om de verschillende stoffen te voelen terwijl ik nadenk.

Doe niet hetzelfde als wat je altijd doet! Je bent in een heel andere stad. Niemand kent je. Ga wat plezier hebben! Als het ellendig is, kun je terug naar de kamer komen en Netflix kijken. Laat je niet vervelen. Is dat niet waar je je zorgen over maakt? Is dit niet de laatste dag van het jaar? Who cares wat er gebeurt, doe gewoon iets buiten je comfortzone en heb plezier!

Ik vond mijn feestjurk. Ja, ik had een feestjurk ingepakt, ook al had ik geen plannen om naar een feestje te gaan. Ik zei dat ik roze leuk vond – ik ben een girlie girl! Ik heb altijd een leuke jurk en een zwarte jurk in mijn koffer voor het geval dat. Dat is de planner in mij. Maar goed, ik gleed in mijn jurk. Is het niet verbazingwekkend hoe kleding je anders kan laten voelen? Deze jurk geeft me vertrouwen. Het is een zilveren flapperjurk uit de jaren 1920. Zilveren franjes hangen aan de onderkant en de bovenkant is geëtst in kralenwerk. Het is hemels. Ik geloofde dat ik een ander persoon was.

Ik draaide mijn haar omhoog en dacht erover om mijn bijpassende hoofddeksel uit 1920 te dragen. Nee, dat is stom. Mensen zullen me opmerken en ik zal te opzichtig zijn voor een hotelfeest. Het is waarschijnlijk toch een lamlendig feest daarboven. Oh ja, maar ik word geacht iets voor mezelf te doen en me geen zorgen te maken over wat anderen denken. Oké, oké.

Ik heb misschien een aantal serieuze problemen om zoveel tegen mezelf te praten. Mijn baas zei me: "Je kunt tegen jezelf praten en je kunt zelfs jezelf antwoorden. Antwoord jezelf gewoon nooit en zeg 'huh?'."

Mijn zilveren pumps zijn aan en ik draai me om om in de spiegel te kijken. Mijn lichaam ziet er goed uit, maar mijn gezicht ziet er gespannen uit. Het is moeilijk voor mij om gezichtsuitdrukkingen te verbergen. Wees vrij! Wees zelfverzekerd! Levendig! Levendig! Ik aarzelde opnieuw en vroeg me af of ik het hoofddeksel moest verwijderen totdat ik zag hoe andere mensen gekleed zijn. Ik haalde mijn schouders op en besloot naar boven te gaan met het nog op mijn hoofd.

De lift komt uit in een wijd open bar. Op de achtergrond wordt jazzmuziek gespeeld. De bar zelf is een open plein met stoelen aan elke kant. Er zitten zo'n vijftien mensen en een enkeling heeft het al naar zijn zin. Ik ga naar de hoek en ga zitten. De barman draait zich naar me toe en zijn blonde haar valt iets over zijn linkeroog. We maakten oogcontact en mijn hart slaat een slag over. De barman was de man die vanmiddag in de kapel was! Ik had niet verwacht hem nog eens terug te zien en om de een of andere reden verraste het me gewoon. Zijn ogen toonden nu geen droefheid. Sterker nog, hij schoot me een flirterige grijns toe.

"Hé! Wat kan ik vanavond voor je krijgen?", vroeg hij, terwijl hij me herkende.

"Eh, goh. Ik heb geen idee. Een martini of zoiets. Verras me!"

"Ik zal je iets unieks maken."

Hij legde een servet voor me neer en begon aan de drank te werken. Ik was verrast dat het hotel slechts één persoon had die vanavond werkte. Het leek veel om aan te pakken, maar hij was snel en kende zijn spullen. Hij bewoog zich snel en gemakkelijk door het gebied en de mensen leken gelukkig. Gelukkig was ik niet de enige die mooi gekleed was, hoewel ik de enige persoon was die een hoofddeksel droeg.

Een paar minuten later zette hij een schuimend glas roze vloeistof voor me neer. Het had een takje rozemarijn en een citroentwirl bovenop. Het drankje en de sfeer gaven me een hip gevoel. Ik proefde het en hij zocht nieuwsgierig naar mijn goedkeuring. Ik glimlachte en hij grijnsde.

"Hoe heet je?"

"Juweel."

"Perfect. Dan vernoem ik het drankje naar jou en voeg ik het toe als de special."

Hij hield mijn blik even vast en zijn ogen twinkelden. Ik glimlachte en hij grijnsde terug.

Deze man stond in brand. Ik kon zien dat hij niet alleen plezier had voor de tips, hoewel ik er zeker van ben dat deze avond een goed moment was om te werken. Hij voerde gesprekken met elke persoon en hield zijn hoofd koel als een onderhoudsarme vrouw te veeleisend werd. Hij bewoog zich met gemak door de plaats en hoefde nooit in het cocktailboek te kijken.

"Wat ben je vanavond aan het doen? Iemand die binnenkort bij je komt?", vroeg hij.

"Ik had familieplannen, maar dat ging niet door, dus besloot ik me hier te amuseren."

"Ik ben zo blij dat je dat hebt gedaan." Hij was magnetisch terwijl hij er helemaal echt uitzag.

"Hoe lang ben je al aan het baren?"

"Een paar jaar. Ik heb mijn weg betaald door de universiteit en voor mijn moeder gezorgd."

Zijn kaaklijn spande zich aan bij die woorden en hij ging snel terug naar de taak die voor hem lag. Hij had de Shane West-vibe. Hij droeg een getailleerde zwarte spijkerbroek, een wit overhemd en jarretels. Zijn mouwen waren opgestroopt en onthulden verschillende tatoeages. Hij was slungelig, maar zijn armen waren behoorlijk gespierd. Ik bloosde en observeerde de andere gasten. Ik realiseerde me dat ik alleen maar naar hem had gekeken.

De avond ging verder. Er werd gedanst en een enkeling zong mee met de muziek. De onderhoudsarme vrouw werd terug naar haar kamer begeleid omdat ze zich iets te veel had overgegeven aan de avond. Ik bekeek het allemaal met verbazing. Het was al een tijdje geleden dat ik gewoon ging zitten en van het leven genoot. Het hielp dat iedereen plezier had en zich klaarmaakte om het nieuwe jaar te verwelkomen.

"Er zal om middernacht vuurwerk zijn. Laten we die laatste ronde drankjes binnenhalen, zodat jullie kunnen proosten op het nieuwe jaar!", kondigde de barman aan.

Naarmate het dichter bij middernacht kwam, begonnen mensen naar buiten te gaan naar het balkon. Het was een kille avond, maar er waren veel vuurkorven en verwarmingslampen. Er was ook een gigantische hot tub in het midden van het gebied en gevoerde bruine papieren zakken met brandende kaarsen. Door de warme gloed leek het op een scène uit een film.

Ongeveer vijf minuten voor middernacht bewoog ik me met iedereen naar het balkon en realiseerde me dat ik mijn jas was vergeten. Misschien zou ik een paar minuten goed zijn, omdat ik nog steeds een cocktail aan het poetsen was. Ik stapte uit en de wind hapte naar adem.

"Het is hier een beetje fris voor je, hè?" vroeg de barman.

"Ja! Ik dacht even dat het wel goed zou komen."

"Ik heb een jas in de kast liggen. Ik ga het pakken."

"Het is oké", protesteerde ik, maar hij luisterde niet.

Hij kwam een minuut later terug en hield de jas voor me open. Ik gleed erin en rook een flauw beetje eau de cologne. Hij liet zijn handen even op mijn schouders rusten en ik draaide me om om in zijn ongelooflijke ogen te kijken.

"Dit was een leuke avond. Ik zou op mijn kamer blijven en lezen."

"Nou, ik ben blij dat je dat niet hebt gedaan."

Hij reikte naar me toe en pakte mijn hand. Hij kneep erin en zei: "Bedankt voor de zorg."

"Mijn oma is vorig jaar overleden aan kanker. Ik pretendeer niet te weten wat je doormaakt, maar ik weet hoe erg het pijn deed om haar te verliezen."

Hij schudde zijn hoofd en ontmoette mijn ogen voordat hij wegkeek. Hij zuchtte terwijl hij naar de papieren lantaarns staarde terwijl de tranen zijn ogen weer bedreigden. Ik schoof wat dichter naar hem toe. Het was nog geen middernacht, maar ik wachtte niet omdat ik wist dat ik mijn moed zou verliezen als ik zou wachten. Ik raakte zachtjes zijn kin aan en sloeg toen mijn handen om zijn nek terwijl ik naar boven reikte om hem te kussen. Hij reageerde vurig en ik smolt in zijn armen. Op de achtergrond hoorde ik: "10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1! Gelukkig Nieuwjaar!"


."$$$".

No comments:

Post a Comment

Informations From: Article copyright

Itu semua terjadi karena Carson menabrak pohon

Itu semua terjadi karena Carson menabrak pohon (Ini adalah kisah kolaboratif dengan teman saya NabilaTheGreat InTheCorner, ini adalah kisah...